VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
na dodávku a instalaci fotovoltaické elektrárny od společnosti JJPE Elektro s.r.o.
1. Rozsah a platnost
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") se vztahují na veškeré smlouvy o dílo na dodávku a instalaci fotovoltaické elektrárny (dále jen "Smlouva") uzavřené společností JJPE Elektro s.r.o., IČO: 095 29 489, se sídlem Piletická 486, 503 41 Hradec Králové 7–Věkoše, jakožto zhotovitelem (dále jen "Zhotovitel") a jejími zákazníky jakožto objednateli (ve Smlouvách označenými jako "Objednatel"). VOP tvoří nedílnou součást Smluv.
2. Úvodní ustanovení
2.1 K uzavření smluvního vztahu mezi Zhotovitelem a Objednatelem, jehož předmětem je dodávka a instalace fotovoltaické elektrárny Zhotovitelem Objednateli dochází podpisem písemné Smlouvy oběma smluvními stranami.
2.2 Smluvní strany a základní ustanovení smluvního vztahu jsou vymezeny v příslušné Smlouvě. V případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a VOP mají přednost ustanovení Smlouvy. Veškeré pojmy s počátečním velkým písmenem uvedené v těchto VOP mají stejný význam jako ve Smlouvě, pokud jim tyto VOP nepřiznávají jiný význam.
3. Dílo
3.1 Na základě uzavřeného smluvního vztahu dle čl. 2.1 těchto VOP se Zhotovitel zavazuje provést pro zákazníka na svůj náklad dodávku a montáž Díla blíže specifikovaného ve Smlouvě a jejích přílohách a zákazník se zavazuje řádně provedené Dílo od Zhotovitele převzít a zaplatit mu za řádně provedené Dílo cenu, to vše za podmínek stanovených ve Smlouvě a těchto VOP.
3.2 Součástí Díla je také: (i) asistence Zhotovitele zákazníkovi při zajišťování dotačního příspěvku v rámci dotačního programu Státního fondu životního prostředí České republiky Nová Zelená Úsporám, případně v rámci jiného dotačního programu specifikovaného ve Smlouvě nebo jejích přílohách (dále jen "Dotace"), (ii) zprostředkování zastupování zákazníka v řízení o žádosti o Dotaci a (iii) zajištění finální revize Díla.
3.3 S výjimkami uvedenými v článku 3.2 výše není součástí Díla zajištění žádných dodatečných legislativních podkladů a povolení nezbytných pro provoz Díla (např. povolení stavby v chráněné krajinné oblasti nebo v památkové zóně).
4. Provádění Díla
4.1 Dílo bude prováděno v souladu s harmonogramem provádění Díla, který tvoří součást Smlouvy. Doba provádění Díla se automaticky prodlužuje o dobu trvání překážek, pro které Zhotovitel bez svého zavinění nemůže vykonávat činnost směřující k dokončení Díla (např. nepříznivé klimatické podmínky, zpoždění dodávek materiálu, embarga, vyšší moc, zdržení či omezení z důvodů epidemie či války, nedostatek součinnosti zákazníka). O těchto překážkách je Zhotovitel povinen Objednatele informovat.
4.2 Objednatel je povinen před zahájením provádění Díla (i) sdělit Zhotoviteli veškeré informace o stavu místa plnění (místa instalace), které jsou významné pro provedení Díla a jeho kvalitu, zejména o stavu elektroinstalace budovy, stavu jejího zdiva, střechy a dalších potřebných prostor, a (ii) umožnit osobní prohlídku místa plnění za účelem zjištění stavební připravenosti a upřesnění technického řešení. V případě, že v průběhu provádění Díla bude zjištěno, že stav místa plnění není pro provedení Díla vhodný (např. neumožňuje Dílo provést, umožňuje Dílo provést se zvýšenými náklady, negativně ovlivní funkčnost Díla nebo provedením Díla hrozí škoda na majetku Objednatele apod.), je Zhotovitel povinen na to Objednatele upozornit. V takovém případě může kterákoliv ze smluvních stran od smlouvy odstoupit.
4.3 Datum zahájení vlastní realizace Díla (montáže) sdělí Zhotovitel Objednateli. Zákazník je povinen zajistit, aby místo plnění bylo připravené pro realizaci Díla, zejména aby bylo bez obtíží přístupné a řádně vyklizené, v zimním období zákazník odpovídá za zajištění bezpečné sjízdnosti neveřejných příjezdových komunikací k místu plnění (v případě potřeby jejich posyp a očištění střechy od sněhu a ledu). V případě, že Objednatel neumožní zahájení realizace Díla v určeném termínu, prodlužuje se doba pro provedení Díla o dobu prodlení Objednatele s poskytnutím součinnosti, vždy však nejméně o 30 dnů.
4.4 V případě, že Objednatel nezajistí připravenost místa plnění pro realizaci Díla (např. nevyklidí technickou místnost), je Zhotovitel oprávněn připravit místo plnění vlastními silami na účet zákazníka. Činnosti potřebné pro přípravu místa plnění budou zákazníkovi fakturovány spolu s poslední částí Ceny Díla, a to dle počtu odpracovaných hodin v sazbě 800,- Kč bez DPH za 1 člověkohodinu práce.
4.5 Objednatel je povinen poskytovat Zhotoviteli v průběhu provádění Díla veškerou nezbytnou součinnost nezbytnou k řádnému dokončení Díla a umožnit mu nezbytné technické zásahy a umístění pracovních zařízení včetně jejich používání a bezplatného připojení k odběrnému místu elektrické energie v průběhu provádění Díla.
5. Odstoupení od smlouvy
5.1 Je-li smlouva mezi Zhotovitelem a Objednatelem uzavřena distančním způsobem za použití elektronických prostředků, je Objednatel oprávněn odstoupit od smlouvy v souladu s § 1829 občanského zákoníku ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy, a to i bez udání důvodu. Odstoupení od smlouvy předá Objednatel Zhotoviteli osobně nebo jej zašle doporučeným dopisem na adresu společnosti.
5.2 Účinky odstoupení od smlouvy dle čl. 5.1 nastávají okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení Zhotoviteli, který nejpozději do 14 dnů ode dne oznámení odstoupení od smlouvy, vrátí Objednateli veškeré platby, které od něj obdržel. Pro vrácení plateb použije Zhotovitel stejný platební prostředek, který Objednatel použil k úhradě ceny díla, neurčil-li zákazník výslovně jinak.
5.3 Ustanoveními výše nejsou dotčena další práva Zhotovitele či Objednatele odstoupit od smlouvy za podmínek a z jiných důvodů stanovených zákonem či smlouvou. V případě odstoupení od smlouvy si strany vypořádají již poskytnutá plnění dle smlouvy, jinak dle pravidel stanovených v občanském zákoníku pro bezdůvodné obohacení.
6. Ochrana osobních údajů
6.1 Ochrana osobních údajů Objednatele, který je fyzickou osobou, je poskytována nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů; dále jen "GDPR") a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
6.2 Zhotovitel jakožto správce údajů ve smyslu GDPR informuje Objednatele, že zpracovává následující osobní údaje Objednatele: jméno a příjmení, datum narození, adresa bydliště, adresa místa instalace, fotografie, provedené instalace, číslo elektroměru, adresa elektronické pošty a telefonní číslo (dále společně vše jen jako "osobní údaje"). Poskytnutí osobních údajů je smluvním požadavkem a bez jejich poskytnutí nelze smlouvu uzavřít.
6.3 Osobní údaje jsou zpracovávány za účelem splnění smlouvy uzavřené mezi Zhotovitelem a Objednatelem; osobní údaje Objednatele jsou zpracovávány na podkladě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR, tj. zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů (Objednatel), nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů (Objednatele). Po vyrovnání všech závazků jsou osobní údaje nezbytné pro splnění zákonných povinností Zhotovitele i nadále zpracovávány, a to za účelem splnění zákonných povinností Zhotovitele (zejm. daňová evidence); zpracování osobních údajů je tedy nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na Zhotovitele vztahuje. Po pominutí doby, po kterou je Zhotovitel ze zákona povinen osobní údaje zpracovávat, jsou osobní údaje vymazány a nadále ke zpracování nedochází. Osobní údaje nejsou předávány do třetí země nebo mezinárodní organizaci.
6.4 Objednatel jakožto subjekt údajů má právo od Zhotovitele požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti zpracování, jakož i právo na přenositelnost údajů. Subjekt údajů má též právo podat stížnost k dozorovému úřadu.
6.5 V případě, že jsou osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu subjektu údajů, má subjekt údajů právo kdykoli souhlas odvolat. Osobní údaje zpracovávané na základě souhlasu subjektu údajů budou zpracovávány po dobu neurčitou nebo do odvolání souhlasu. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
6.6 Objednatel bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajů.
6.7 Zpracováním osobních údajů Objednatele může Kupující pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží a vedoucích účetnictví Zhotovitele nebudou osobní údaje Zhotovitelem bez předchozího souhlasu Objednatele předávány třetím osobám. Tím není dotčeno právo Zhotovitele předávat osobní údaje Objednatele v souvislosti s případným postoupením, zastavením nebo vymáháním pohledávky vůči Objednateli, jakož i jiným nakládáním s touto pohledávkou.
7. Doručování písemností
7.1 Veškerá komunikace mezi smluvními stranami bude probíhat emailem bez zaručeného elektronického podpisu (nevztahuje se na ukončení Smlouvy) a/nebo písemně formou doporučeného dopisu zaslaného na adresu příslušné smluvní strany uvedenou v záhlaví Smlouvy. Odmítnutí převzetí písemnosti se považuje za její doručení ke dni odmítnutí převzetí. Písemnosti zasílané jako doporučená zásilka budou považovány za řádně doručené jejich skutečným doručením, nejpozději však třetím (3.) pracovním dnem od oznámení o jejich uložení na poště. Smluvní strana je povinna bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně změnu své doručovací adresy.
8. Závěrečná ustanovení
8.1 Práva a povinnosti Smlouvou nebo těmito VOP neupravené se řídí právem České republiky, zejména občanským zákoníkem. Všechny spory vznikající ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní budou rozhodovány soudy České republiky, není-li právními předpisy stanovena pravomoc soudů jiného státu, kterou nelze smluvně vyloučit.
8.2 V případě, že dojde mezi smluvními stranami ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může zákazník, je-li spotřebitelem, podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, internetové stránky: adr.coi.cz.
8.3 Pokud některé ustanovení Smlouvy nebo těchto VOP je nebo se stane neplatným, zůstanou ostatní ustanovení Smlouvy nebo těchto VOP platná a smluvní strany nahradí takové neplatné ustanovení do 14 (čtrnácti) dnů od doručení výzvy některé smluvní strany druhé smluvní straně jiným vhodným ustanovením, které bude co nejvíce odpovídat původnímu záměru smluvních stran.
8.4 Smluvní strany na sebe přebírají nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku a vylučují uplatnění ustanovení§ 1765 odst. 1 a § 1766 Občanského zákoníku na smluvní vztah.
8.5 Zhotovitel si vyhrazuje právo provádět změny těchto VOP. Změnou těchto obchodních podmínek není dotčen závazkový vztah, který vznikl v době platnosti předchozí verze VOP. Aktuální verze VOP je zveřejněna a zpřístupněna na internetových stránkách Zhotovitele.